Juronics Tamás idén töltötte be 50. életévét, Credo című koreográfiájában ezúttal minden alkotásnak forrását keresi. Abból merít, ami "adatott": művészi és konkrét értelemben is.
Juronics Tamás idén töltötte be 50. életévét, Credo című koreográfiájában ezúttal minden alkotásnak forrását keresi. Abból merít, ami "adatott": művészi és konkrét értelemben is.
Egy év tele utazással, turnékkal, grandiózus produkciókkal, tanulással - a Magyar Nemzeti Balett számára az év a LOL-lal kezdődött és mint mindig, A diótörővel ért véget. Régi kedvencek, merész újítások, sok fiatal és ambíciózus táncművész: így alakult 2018.
Vincze Balázs szerint mindig lehet újat és izgalmasat mondani, mindig meg lehet találni azt a nyelvet, ami megszólítja a közönséget. A kortárs művész célja pedig ez is, nemcsak maga az alkotás: utat kell találni a nézőhöz. Új zene, új nézőpont, régi szerelem: a MÜPÁ-ban december végén látható előadásról, a Pécsi Balett Rómeó és Júliájáról a koreográfust kérdeztük.
Idén huszonnégyszer állnak majd a színpadon, azért táncolnak ás játszanak, hogy minden néző hazavihessen egy kis karácsonyi hangulatot december végén. Rengeteg munka van a játékukban, a felkészülésükben, nagyon sok időt áldoznak azért, hogy a többi gyerek megszeresse a balettet, a színházat, a klasszikus zenét. Pedig maguk is gyerekek. A Magyar Nemzeti Balettintézet növendékei idén is főszerepet játszanak A diótörő című előadásban. Solymosi Tamás balettigazgatót, Janács Evelyn balettmestert, asszisztensét, Kiss Esztert, és persze a gyerekszereplőket kérdeztük az elmúlt hetek munkájáról.
Fotó: Berecz Valter