Három tehetséges "kisbalerina" és három édesanya, akinek a hétköznapjait meghatározza a balett, a tánc és a mozgás iránti rajongás. Hogyan lettek a lányokból céltudatos, kitartó növendékek? Mit éreznek az anyukák, amikor látják a gyerekeiket a próbateremben és a színpadon? Dilemmákról, balettről és persze a gyerekekről beszélgettünk a három édesanyával, Dési Mariann-nal, Epres Pannival és Kövesdi Mónikával.

Fotó: Nagy Attila/ A képen Ruip Katica. A kép a Magyar Nemzeti Balettintézet tulajdona.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Tanulni igen, de élni nem szerettek volna külföldön - Felméry Lili és Leblanc Gergely, a Magyar Nemzeti Balett két magántáncosa számára ez egyértelmű volt. Arról meséltek az Opera Cafénak, hogy miért döntöttek Budapest mellett.

mnbI

Fotó: Felméry Lili/goodstuff

kommentek: 0

Tovább olvasom

Nincs igazi karácsony gyerekek nélkül, és nincs év vége a gyerekek ünneplése nélkül. Az Opera Café 2019-es utolsó adása arról szólt, hogyan készült az Opera Gyermekkara és a Magyar Nemzeti Balettintézet a karácsonyi gálára.

gyermekkar mnbi

A kép egy videoklip-forgatáson készült, forrás: Magyar Nemzeti Balettintézet FBoldala

 

Először lépett színpadra közös produkcióban az Opera Gyermekkara a Magyar Nemzeti Balettintézet növendékeivel, és a fiatal tehetségek karácsonyi gálaestje meg is töltötte az Erkel színház széksorait. 

A produkciók nem pusztán a családoknak, a hozzátartozóknak szóltak, hanem azoknak is, akik még csak töprengenek azon, hogy az Opera gondjaira bízzák gyermekeiket:

Meg szerettük volna mutatni, hogy milyen széles skálán mozog az a tudás, amit az iskola át tud adni – 

nyilatkozta az Opera Café stábjának Radina Dace, a Magyar Nemzeti Balettintézet egyik mestere. Ezért a sztepptánctól a néptáncon keresztül a klasszikus balettig a lehető legtöbb táncstílusban csillogtathatták tudásukat a kis táncművészek.

Próbáltuk összefésülni a gyereksereget, ami nyilván nem volt egyszerű, hiszen más műfajban tevékenykednek, de közös számokat is sikerült előadni, ami betekintést tudott adni mindenkinek a másik munkájába –

Hajzer Nikolett, a gyermekkart vezető karnagy szerint ez volt a legfontosabb dimenziója a közös munkának.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Amikor mások már hosszú órákat töltöttek a rúd mellett gyakorlatozva, ő még a grundon focizott, és eszébe sem jutott, hogy egyszer majd balettművészként diplomázik. Kóbor Demeter Drezda és Varsó után visszajött Budapestre, itt kezdte el az évadot. Megkérdeztük, hol érzi jól magát.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Berlinben született, Budapestre járt egyetemre, Csehországban kezdte el a pályát. Ebben az évadban megérkezett második otthonába, Magyarországra. Sawatzki Aglaja a pályakezdés viszontagságairól és a magyar nyelv szépségéről beszélt nekünk.

Fotón Sawatzki Aglaja/ Don Quijote szerepében.

kommentek: 0

Tovább olvasom
«
123

HTML