Mi - vagy ki - a goblin? Hogyan dolgozik egy koreai kortárs tánctársulat? Elmossa-e a fizikai művészet a nyelvi és kulturális megértés határait? JI Kyungminnal, a Goblin Party alapító tagjával beszélgettünk az együttes budapesti premierje kapcsán.
Mi - vagy ki - a goblin? Hogyan dolgozik egy koreai kortárs tánctársulat? Elmossa-e a fizikai művészet a nyelvi és kulturális megértés határait? JI Kyungminnal, a Goblin Party alapító tagjával beszélgettünk az együttes budapesti premierje kapcsán.
Mindenkinek dacolnia kell a környezettel néha, hogy megvalósítsa az álmait. Mindenki tehetséges valamiben. Mindenki képes egy kicsit megváltoztatni a családját, a barátait, a környezetét, ha igazán fontos ügy mellett érvel. A Billy Elliot - a Musical három év után búcsúzott a magyar közönségtől az Erkel Színházban szeptember végén.
Budapest, Pécs, Moszkva, Amszterdam - Aradi Mária az utolsó Nádasi Ferenc-osztályban végzett a Balettintézetben, Moszkvában tündökölt Giselle szerepében, majd évtizedeken keresztül a Holland Nemzeti Balett szólistája, később pedig balettmestere volt. Most a Magyar Állami Operaház balettegyüttesének balettmestere. A ma 75 éves balettmestert kérdeztük a pályájáról.
Néhány nappal a premier előtt megérkezett Budapestre az Episode 31 világhírű koreográfusa, Alexander Ekman. A svéd koreoráfus harmincegyedik darabját szeptember 6-án láthatja először a magyar közönség. Arról kérdeztük, hogy mi történik ebben a néhány napban a próbateremben.
"Az Episode 31 egy hangulat, egy óriási élmény, egy hatalmas közös energikus tánc. Nincs történet, de van rengeteg kép, ami magával ragadja a figyelmet, nincs egy pillanat sem, ami unalmassá válhatna" - Alexander Ekman koreográfiáját Fernando Troya tanította be a Magyar Nemzeti Balett művészeinek. Erről a különleges darabról és a munkáról beszélgettünk vele.
Fotó: Rákossy Péter/ Magyar Állami Operaház