Reprezentáció, intimitás, alázat és emberség - mi köze ennek a négy fogalomnak a testhez? Mi köze a tánchoz? És főként a ma estéhez? Várnagy Kristóf és Egyed Bea tudja a választ, és nem is fél elmondani.
Reprezentáció, intimitás, alázat és emberség - mi köze ennek a négy fogalomnak a testhez? Mi köze a tánchoz? És főként a ma estéhez? Várnagy Kristóf és Egyed Bea tudja a választ, és nem is fél elmondani.
Néha nincs fontosabb egy nüansznál. Néha éppen egy nüansznyi választ el minket a kiteljesedéstől, a boldogságtól, a sikertől. Máskor egy nüansznak semmi jelentősége. A táncban viszont minden nüansznak jelentése és fontossága van, és ez akkor látszik leginkább, amikor egy sem hiányzik. Niv Novak rendező új alkotása a Missed Nuance új korszakot nyit a táncfilmezésben.
fotó: Niv Novak/ Jake Mangakahia
Egy balett óriási drámák nélkül, amiben a táncművészek csirkéket, kakasokat alakítanak, amelyben még egy póniló is megjelenik a színpadon. A rosszul őrzött lány kétszázhúsz éve van színpadon, rengeteg változatát ismeri a balettirodalom. A Magyar Nemzeti Balett együttese most a legismertebbet, Sir Frederick Ashton koreográfiáját játssza a közönségnek.
Mi az a "cirque danse"? Mit tud kezdeni egy artista egy kortárs táncossal? Ugyanez hogyan zajlik többes számban? A rövid válasz így hangzik: ismét Non Solus a Müpában.
A rosszul őrzött lány (eredeti címén La Fille mal gardée) egyike a balett-repertoár legrégebbi darabjának, rengeteg átdolgozást, újraértelmezést élt meg, mióta a 18. században először bemutatták. A darab a magyar közönség számára sem ismeretlen, először 1971-ben mutatta be a nemzeti együttes, idén október végén láthatjuk újra színpadon. A betanító balettmesterrel, Jean-Christophe Lesage-zsal beszélgettünk.
Fotók: Magyar Állami Operaház