Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ez a test megér egy estet

Reprezentáció, intimitás, alázat és emberség - mi köze ennek a négy fogalomnak a testhez? Mi köze a tánchoz? És főként a ma estéhez? Várnagy Kristóf és Egyed Bea tudja a választ, és nem is fél elmondani.

nemzeti táncszínház test est the dark night of the soul egyed bea várnagy kristóf

Fotó: Jókúti György/ Egyed Bea, a The Dark Night of the Soul című előadásban

kommentek: 0

Tovább olvasom

Hiányzó nüanszok

Néha nincs fontosabb egy nüansznál. Néha éppen egy nüansznyi választ el minket a kiteljesedéstől, a boldogságtól, a sikertől. Máskor egy nüansznak semmi jelentősége. A táncban viszont minden nüansznak jelentése és fontossága van, és ez akkor látszik leginkább, amikor egy sem hiányzik. Niv Novak rendező új alkotása a Missed Nuance új korszakot nyit a táncfilmezésben.

missed nuance niv novak balettfilm

fotó: Niv Novak/ Jake Mangakahia

kommentek: 0

Tovább olvasom

Egy balett óriási drámák nélkül, amiben a táncművészek csirkéket, kakasokat alakítanak, amelyben még egy póniló is megjelenik a színpadon. A rosszul őrzött lány kétszázhúsz éve van színpadon, rengeteg változatát ismeri a balettirodalom. A Magyar Nemzeti Balett együttese most a legismertebbet, Sir Frederick Ashton koreográfiáját játssza a közönségnek.

a rosszul őrzőtt lány

Balázsi Gergő Ármin, Melnik Tatiana és Rónai András/ fotó: Nagy Attila

kommentek: 0

Tovább olvasom

Tánc és cirkusz csókja

Mi az a "cirque danse"? Mit tud kezdeni egy artista egy kortárs táncossal? Ugyanez hogyan zajlik többes számban? A rövid válasz így hangzik: ismét Non Solus a Müpában.

kommentek: 0

Tovább olvasom

A rosszul őrzött lány (eredeti címén La Fille mal gardée) egyike a balett-repertoár legrégebbi darabjának, rengeteg átdolgozást, újraértelmezést élt meg, mióta a 18. században először bemutatták. A darab a magyar közönség számára sem ismeretlen, először 1971-ben mutatta be a nemzeti együttes, idén október végén láthatjuk újra színpadon. A betanító balettmesterrel, Jean-Christophe Lesage-zsal beszélgettünk.

Fotók: Magyar Állami Operaház

kommentek: 0

Tovább olvasom

HTML