Ha valaki Giselle szerepét táncolja, egész lényét át kell adnia a szerepnek. Pedig ebben a 19. századi szerelemben minden másképp történik, mint amit ma írna egy librettista : Giselle belehal a szerelmi csalódásba, de még a síron túl is védelmezi a férfit.
Amikor Giselle szerepét próbálom, teljesen ennek a szerepnek élek. Nem tudok egyszerűen másra gondolni sem –
ezt az egyik szereposztás balerinája, Tanykpayeva Aliya mondta az Opera Cafénak. A darab koreográfiája természetesen kötött, Leonyid Lavrovszkij munkája, de az érzelmek kifejezésére így is nyílik lehetőség.
Minden a darab közben történik, nem szeretem ugyanúgy próbálni sem.
Az élet tele van meglepetésekkel, ez is megjelenik a színpadon:
Azt szeretném eltáncolni a nézőknek, hogy előfordul, hogy beleszeretsz valakibe és ez ellen semmit sem tehetsz. Ez Isten akarata, így kerülsz ebbe a helyzetbe.–
Timofeev Dmitrij Albert gróf szerepében tündököl az Erkel színpadán.
Tánctechnikailag a második felvonás, a villik világa sokkal nehezebb feladatot jelent. A Mariinszkij Színházból idén érkezett balettmester, Prokofieva Irina szerint
Miközben az első felvonás nagyon drámai, amiben elsősorban színészi teljesítményre, van szükség, a második nagyon bonyolult technikailag.
Ez az a rész, amiben mindent megmutathatsz, amire képes vagy – vélik a táncosok.