Ha valaki Giselle szerepét táncolja, egész lényét át kell adnia a szerepnek. Pedig ebben a 19. századi szerelemben minden másképp történik, mint amit ma írna egy librettista : Giselle belehal a szerelmi csalódásba, de még a síron túl is védelmezi a férfit.

giselle

Fotók: Berecz Valter, Csibi Szilvia, Rákossy Péter/ Magyar Állami Operaház

 

Amikor Giselle szerepét próbálom, teljesen ennek a szerepnek élek. Nem tudok egyszerűen másra gondolni sem –

ezt az egyik szereposztás balerinája, Tanykpayeva Aliya mondta az Opera Cafénak. A darab koreográfiája természetesen kötött, Leonyid Lavrovszkij munkája, de az érzelmek kifejezésére így is nyílik lehetőség.

Minden a darab közben történik, nem szeretem ugyanúgy próbálni sem.

Az élet tele van meglepetésekkel, ez is megjelenik a színpadon:

Azt szeretném eltáncolni a nézőknek, hogy előfordul, hogy beleszeretsz valakibe és ez ellen semmit sem tehetsz. Ez Isten akarata, így kerülsz ebbe a helyzetbe.–

Timofeev Dmitrij Albert gróf szerepében tündököl az Erkel színpadán. 

Tánctechnikailag a második felvonás, a villik világa sokkal nehezebb feladatot jelent. A Mariinszkij Színházból idén érkezett balettmester, Prokofieva Irina szerint 

Miközben az első felvonás nagyon drámai, amiben elsősorban színészi teljesítményre, van szükség, a második nagyon bonyolult technikailag.

Ez az a rész, amiben mindent megmutathatsz, amire képes vagy – vélik a táncosok.