Giselle törékeny, finom lelkű és sebezhető, szerelme viszont olyan erős, hogy a síron túl is megmenti a szeretett férfi életét. Budapesten most a moszkvai verzió volt színpadon, de nem volt ez mindig így. Ezúttal az Opera Café foglalta össze a Giselle hazai történetét.
Forrás itt.
Januárban nyolc alkalommal, négy szereposztásban játszotta a Magyar Nemzeti Balett együttese a Giselle-t. A premieren Melnik Tatiana lépett színpadra Giselle szerepében, Albertet Leblanc Gergely, Hilariont pedig Radziush Mikalai keltette életre.
Melnik számára az egyik legmeghatározóbb pillanat, amikor Giselle rádöbben, hogy Albert hazudott neki, amikor megérti, hogy szerelmese megcsalta:
Ha a néző megérzi ezt (a fájdalmat - a szerk.), ha elhiszi, akkor szerencsés vagy, sikerült.
A Giselle eredendően nagyon sok színpadi játéknak adott teret, közel ötven perc pantomimot írt a koreográfus az eredeti darabba. Ma az arány változott, a tánc javára, de a darab "színészmesterségbeli igénye" ugyanolyan jelentős maradt. A Hilariont megformáló Radziush Mikalai számára épp a színészi játék jelentett nagy kihívást:
Drámai színészként kell a színpadon léteznem, ez számomra egészen új. Nehéz koreográfia nélkül átadnom egy történetet.
Leblanc Gergely pályafutásának fontos szerepe Albert:
Albert nem egy jófiú, de a szerelme valódi. Ezt kell átadni.
A Giselle második felvonása, a földi lét átlényegülése után válik technikailag is igazán nehéz, komplikált darabbá. A villik légies, tünékeny természetéhez a sok emelés, a "földfeletti lebegés" illik, ami a gyakorlatban komoly kihívást jelent még a jól képzett klasszikus táncosoknak is. A kivitelezésen ráadásul éppen a befektetett munka, a hatalmas erőfeszítés nem érződhet.
Korábban itt írtunk a darabról. A Magyar Nemzeti Balett együttesével ebben a hónapban Brnóban lehet majd találkozni, ahova a Limitless című programmal érkeznek majd január utolsó napjaiban.