Balettmester, koreográfus, 35 éve a magyar operaházi együttes tagja: Venekei Marianna lendülete és lelkesedése és szakmai elhivatottsága töretlen. A vágy villamosa című darabját januárban tűzi ismét műsorra a Magyar Nemzeti Balett. 

Fotó: Emmer László/ Magyar Állami Operaház

 

Amikor legutóbb interjút készítettünk balettjét éppen el kellett halasztani a vírushelyzet miatt. A vágy villamosát 2017-ben mutatta be az együttes, de a tervek szerint 2020-ban is műsorra tűzték volna. Ekkor árulta el, hogy a táncművészeken - bármily fegyelmezettek is - mindig látszik, hogy mely darabokat szeretik, és mely daraboknak várják a végét. 

Már a tekintetükön észre lehet venni, ahogy megjelennek a próbán, hogy ez egy “nemszeretem”, de “meg kell csinálni” darab, vagy egy számukra kedves. Én azt hiszem, és egyértelműen olyan visszajelzéseket kaptam, amelyek szerint A vágy villamosa s szólisták és a kar körében is nagy kedvenc. Ez a darab egy közös teremtés volt, szerintem mindannyiunknak nagyon fontos, hogy egy magyar koreográfus egész estés darabja velük, általuk valósul meg. És nyilván az sem mindegy, hogy hogyan fogadja a közönség.

Venekei saját bevallása szerint mindig elmegy a falig és a végsőkig dolgozik táncosaival, nemcsak a saját, hanem más darabjain is. Az Opera Café stábjának azt is elárulta, hogy A diótörőben korábban szinte minden szerepet eltáncolt, amit csak lehet. Sőt, legelső szerepe az operaházi deszkákon a Diótörő spanyol karaktertáncosa volt. 

Nekem ez egy kultúrmisszióm volt, hogy a közönség talán jobban megérti majd a történet nélküli modern baletteket, ha itt (A vágy villamosában - a szerk.) megismer bizonyos gesztusokat -

mondta el az Opera Café stábjának.