Bár a karrierje nem indult olyan nehezen, mint Misty Copelandé, a magassága miatt mégis kiutálták volna a professzionális balett világából. Sara Michelle Murawski története azt mutatja, hogy van helye az igazi hősöknek is a balett színpadán.
Credit: Sara Michelle Murawski
A magasnál is magasabbra
Csupa láb voltam, csupa végtag, mintha nem is lett volna testem - Murawski így emlékszik a tanulóévekre, amikor még nem jelentett senkinek sem problémát a felépítése. Fel sem merült benne, hogy a sok évnyi tanulás és gyakorlás egészen hiábavalónak fog tűnni egyszer. 15 évesen, az akkor már 175 centiméteres lány szerencséjére olyan iskolába ment ( aThe Rock School for Dance Education in Philadelphia-ba), ahol minden táncosban csak a szépséget keresték.
A tanáraim azt mondták, magasnak lenni jó. Kezdtem elfogadni önmagam.
De a karrier kezdete
Már nem volt olyan egyszerű: 17 évesen a németországi Dresden Semperoper Ballett társulatához szerződött, mert abban reménykedett, hogy az európai balettegyüttesek nyitottabbak az amerikaiaknál. Ebben igaza volt, mert a Semperoper balettművészei között volt olyan, aki nála is magasabb volt, sőt később a Szlovák Nemzeti Balettben egész estés balett főszerepét is táncolhatta, mert a férfi főszereplő 185 centiméternél is magasabb volt.
Vissza az USÁba – vissza a csalódásba
Aztán egyszer csak Ángel Corella, a Pennsylvania Ballet együttesének művészeti vezetője szerződést ajánlott Murawskinak, aki rettenetesen örült, hogy hazatérhet. A 2016-os évad jól is kezdődött.
Végre megtöröd a megszokott mintákat –
mondták neki és úgy érezte, a következő generációknak már lesz helye a színpadon, alkattól függetlenül. Elég lesz a tehetség és a munka, nem kell egy bizonyos fizikai standardnak megfelelniük.
De decemberben, az utoló Diótörő után kiderült, nem hosszabbítják meg a szerződését. Egy évad kellett, hogy rájöjjenek, Murawski "túl magas". A balerina teljesen összetört, úgy érezte, lehetetlen a pályán maradnia.
De jött a megmentő társulat
Amikor a története végigszaladt a közösségi médián, az American National Ballet-től kapott egy üzenetet, hogy várják a társulatukba. Az ANB egy fiatal együtte, éppen azzal a céllal alakult, hogy a megmutassa, nagyon jót tesz a táncnak, ha sokféle fizikai adottsággal rendelkező táncművész kap szerepet és színpadot.
Minden táncos másképp ragyog a színpadon –
az ANB nem az adottságok, hanem a tehetség és munkabírás alapján választja ki tagjait.
Credit: Sara Michelle Murawski
Murawski már le is szerződött a következő évadra, történetével pedig meg akarja mutatni, hogy
lehet büszkeséggel és örömmel viszonyulni a testhez akkor is, ha néha úgy tűnik, az adottságai akadályoznak a céljaid elérésében.