A Golden Globe-ról eddig senkinek nem jutott eszébe, hogy bármiképpen összekösse azt a táncművészettel – egészen a Kaliforniai álom hatalmas sikeréig. Vajon miért szerették ezt a Mandy Moore által koreografált musicalt ennyire a Hollywoodban dolgozó külföldi újságírók?

A kép forrása: Summit

 

Hollywood és a táncművészet kapcsolata az elmúlt évtizedekben igen viharos volt – írja a Dance Magazine Courtney Escoyne. Már csak ezért is furcsa, hogy egy ilyen oldszkúl musical, mint a La La Land (ami Kaliforniai álom címen fut kis hazánkban) ekkorát tarolt. A hét jelölésből hetet váltott díjra és ha lett volna legjobb koreográfia kategória, mint ahogy nincs, nyilván azt is vitte volna. Szóval a La la land szerelem – valószínűleg első látásra. Legalábbis az USÁ-ban. 

De kicsoda Mandy Moore?

A Hollywood Reporter is felteszi a kérdést, hiszen talán a legtöbbször Mandy Moore neve hangzott el a díjátadó estéjén, és a válasz sem egyértelmű, mert könnyedén összekeverhetnénk az NBC-n futó This is us színésznőjévelDe nem tesszük, annak ellenére, hogy az "igazi" Moore egészen jól szórakozik a Twitterén a névzavaron.

Szóval Mandy Moore már jónéhány filmen és TV-showban dolgozott,  mint például a Silver Linings Playbook, az American Hustle, a Joy and és két jónevű realitynek is volt a koreográfusa, a So You Think You Can Dance-nek és a Dancing With the Stars-nak.

"Ez a film az álmodóké"

– Emma Stone mondta ezt a díjátadón. Azoké, akik elbuknak, de nem adják fel, azoké, akik még hisznek önmagukban. És Mandy Mooré, aki magát a Golden Globe openingjét is koreografálta.

Ezért szeretjük?

Szeretjük, mert visszahozza és megkedvelteti a sztepptáncot. Mert bár a két főszreeplő is vitathatatlanul bájos, a harmadik is elengedhetetlen, ez a pedig a tánc – Madeline Schrock is erről értekezik egy másik cikkben a Dance Magazine-ban. Moore koreográfiáját nehéz egy címkével ellátni, van benne sztepptánc, kortárs, máskor klasszikus társastánc. Egyszerre egy oldszkúl Hollywood-musical és egyszerre egy 21. századi flashmob, miközben e kettő teljesen harmonikusan fonódik össze.

Szeretjük, mert bár profi a kreáció, a két főszereplő nem tűnik profi táncosnak, "csak" két érzelmes és szerethető embernek, akik éppen táncolnak. Összhangban egymással, könnyeden és természetesen.

Végezetül íme egy film a New York Times jóvoltából arról, hogyan készült.