Regényesen indul az évad a Trafóban: szövevényes történetek, társadalmi drámák, látszatélet és szerelem. Peter Brookkal, Hiroaki Umedával, Frenák Pállal várják a nagyérdeműt.
Fotó: Mónus Márton
A legnagyobb várakozás
Peter Brook legendás Mahabharata című előadásának átdolgozott, rövidített verzióját övezi, mely december 14-15-16-án érkezik a Trafóba. A 30 éve készült előadás megújult, a magyar közönség a Csatamező című produkcióban láthatja az újragondolt szanszkrit legendát.
A legelső darab
Halas Dóra és Nagy Fruzsina divatkoncertjével indul szeptember 8-9-10-én 2016/17-es évad. A Tabu-kollekcióban a Soharóza 24 énekese lép színpadra, az előadás pedig kényes témákat feszeget majd. Test, szex, vér, halál, genderkérdések vonulnak majd a kifutón, és testesülnek meg közel 100 jelmezben.
Új előadással jelentkezik Kálmán Eszter is, aki A hattyúk tavát dolgozza fel A tó című új produkciójában. A tőle megszokott ötletes látványvilág bábbal és tánccal kiegészülve beszél változásról és átváltozásról október 11-12-én.
Halálos humor
Szeptember 30-án és október 1-jén pedig a belga Miet Warlop harmadszor is ellátogat a Trafóba, ezúttal a Dragging the Bone című előadásával, melyben, ahogy már tőle megszoktuk, halálosan komolyan veszi a humort. Fekete-fehér szobraival és tárgy-akupunktúrás jósdájával teremti meg a képző- és az előadóművészet határán hullámzó produkciót. E három előadás alapján született meg a most induló Eye Candy sorozat, ez fogja csokorba a díszletre, a látványra és a képi gyönyörködtetésre építő darabokat.
A kedvenc: 200% tánc!
A 200% tánc, vagyis a koreográfiára, „tiszta” táncra fókuszáló sorozat idén Frenák Pál Társulat premierjével indul. A Lutte szeptember 23-24-25-én kerül a nagyérdemű elé, és a nézők valódi küzdelem tanúi lehetnek majd. Az előadás a skandináv mitológia letisztultságából, az izlandi sagák motívumaiból és a harcművészetek (cselgáncs, ökölvívás, glima) brutális erejéből, formanyelvéből merített inspirációt. Fontos pillanat lesz a Lutte a társulat életében, hiszen most több olyan fiatal tehetség is csatlakozott hozzájuk, akiket eddig még nem láthatott a közönség Frenák Pál színpadán.
Kortárs tánc például a világból
A nemzetközi táncszénából a TAO Dance Theater és Meg Stuart mutatkozik be ősszel. A TAO Dance Theater október 14-15-én a 6 és a 7 című előadásaival mutatja meg, milyen az ismétlődő mozgás hipnotikus erejére építő kínai kortárs tánc. November 25-26-án láthat először előadást a magyar közönség Meg Stuarttól, akiről bátran állíthatjuk, hogy munkássága a kortárs tánc egyik mérföldkövének tekinthető. A Violetben tánc és zene szorosan egymáshoz simul, formákat próbálgat, amik egymást strukturálják. A produkcióban fellép a Lábán-díjas brazil Marcio Cannabaro, akit több hazai előadásból is jól ismerhetünk már.
Techmegtánc
Folytatódik a technológiát és művészetet ötvöző smART sorozat is. Az évad első táncos újdonsága szeptember 15-16-án Hiroaki Umeda Drives című előadása 5 magyar táncossal, hipnotikus vizualitással. Az új előadás mellett a tavalyi sikerre való tekintettel Umeda vibráló szólója, a Holistic Strata is látható lesz mind a két este. A Tünet Együttes Az éjszaka csodái és az Apropó2.0 című előadásaival képviseli a magyar smART táncot.
Szocio
A Közös ügy, azaz a társadalmi kérdéseket boncolgató előadásokat begyűjtő sorozat külföldi képviselője az október 21-22-én fellépő Agrupación Senor Serrano spanyol társulat, egyszerre dokumentum-alapú színházi előadás és vizuális performansz. Az A House in Asia a 2014-es Velencei Biennále Ezüst Oroszlán díjas produkciója, ami a 21. századra, Bin Ladenre, és a kapcsolódó kontextusra fókuszál. Rajta kívül a sorozatban már szeptemberben újra látható a Schilling Árpád rendezte A harag napja és a Forte Társulat A te országod című előadása is.
és más cirkuszok
Ősszel egy újcirkuszi produkciót láthat a közönség, ezt viszont három napon át: a Trafóban már jól ismert ausztrál C!RCA What Will Have Been című előadása bámulatos mozgást és tiszta fizikai szépséget hoz Budapestre november 4-5-6-án.
Ez a Trafó őszi étlapja, válogassatok ízlésetek szerint!