A Trilógia befejező darabjával, a Solus Amorral nyitja meg kapuit május 20-án a kortárs előadóművészet egyik legfontosabb európai játszóhelye, a Festspielhaus St. Pölten.
Fotó: Recirquel Társulat
Nem először láthatják az osztrák nézők az együttest: legutóbb a Non solus című darab volt látható az online térben. Az évi több tízezer nézőt vendégül látó Festspielhaus évadonként közel 70 produkciót mutat be a kortárs balettől a jazzig.
A kortárs táncot a cirkuszművészettel egyesítő Solus Amor – amely most először szerepel nemzetközi közönség előtt – egyszerre szól a hitről és a szeretetről, valamint a természetről és univerzumról. Vági Bence rendezése tavaly ősszel már debütált a Müpa Fesztivál Színházában is. A produkcióban megjelenő akrobatikus elemek a káprázatot és ámulatba ejtést szolgálják, míg a tánc lehetőséget ad az önkifejezésre, a finomabb jelentésárnyalatok közvetítésére, valamint a történetmesélésre.
A cirque danse-előadás azonban nem egy történetet mond el, hanem az emberen keresztül többféle aspektusból vizsgálja a szeretet megjelenési formáit.
A Solus Amort változatos cirkuszi levegőzsáner-számok – gurtni, lebegő kínai rúd, magas drót – teszik teljessé. Miközben az előadásban meghatározó szerepet játszik a Szirtes Edina Mókus zeneszerző és Terjék Fiddler Gábor sound designer által kidolgozott zene, központi figurává válik a világhírű dél-afrikai bábtervező, Janni Young medvebábja is.