Egy koreográfia, ami a történet mögötti pszichés változásokat igyekszik a lehető legpontosabban feltárni. Egy történet, ami meghatározta egész Közép-Európa történetét. Egy koreográfus, aki újraértelmezte a klasszikus balett nyelvét. Sir Kenneth MacMillen Mayerlingjét vitte színpadra a Magyar Nemzeti Balett együttese. 

Fotók: Rákossy Péter/ Magyar Állami Operaház

 

Kenneth MacMillan egész estés balettje az osztrák trónörökös és szeretője tragikus történetét meséli el. Rudolf főherceg és Vetsera Mária 1889-es kettős öngyilkosságáról ma sem tudjuk a teljes igazságot, MacMillen azonban a főhősök belső érzelmi dinamikáján, a Hofburg szabályrendszerén és a politikai nyomásgyakorláson keresztül képes a legárnyaltabb, legmegrendítőbb valóságábrázolást nyújtani. A Mayerling drámája az ábrázolás gazdagságától válik lebilincselővé és megunhatatlanná. 

Rudolf szerepe a balettirodalom egyik leginkább emberpróbáló kihívása: pszichológiai és érzelmi összeomlását hét kivételesen intenzív pas de deux mutatja meg:

"Életem legközdelmesebb szerepe"

vallja be Balázsi Gergő Ármin, a Magyar Nemzeti Balett principálja. 

"Hiszen egy olyan ember bőrébe bújsz bele, aki szenvedett. A darab végére meghal a táncos."

A balett zenéjét John Lanchbery egy olyan világhírű magyar zeneszerző műveiből válogatta, aki több darabot is komponált Erzsébet császárné és királyné (Sisi) számára. 

Fotók: Rákossy Péter/ Magyar Állami Operaház

Nagyon sok pontban találkozik ez a darab a magyar történelemmel, hiszen a Monarchiát láthatjuk a színpadon - 

mondta el az OperaCafé stábjának Solymosi Tamás. A balettigazgató szerint a Mayerling méltó darab volt az Operaház megnyitására.

Ezekre a szerepekre meg kell érni - 

állítja a próbavezető balettmester, Pongor Ildikó. 

Nagyon örülök, hogy mind Felméry Lili, mind Balázsi Gergő olyan pillanatában van a pályafutásának, amikor ők teljes mértékben ezt a szerepet el tudják táncolni. Az ő idejük itt van.