Amikor az alkotók és nézők kénytelenek otthon maradni, mindenki az online előadások közül válogat. Így tesz Zsurávszky Zoltán, Barta Dóra, Berger Gyula, Buczkó Martin, Felméry Lili és Frenák Pál is – a Papageno oldalán

papageno tánc világnapja

fotó: Rákossy Péter/ Hans van Manen: Trois Gnossiennes (Felméry Lili és Radziush Mikalai) 

 

Felméry Lili kedvence például a Trois Gnossiennes, Hans van Manen darabja, amit Erik Satie zenéjére koreografált 1980 körül. A kiválasztott darabok közül pedig ez a mi abszolút kedvencük, mert ezt a darabot Aradi Máriának írta a neves koreográfus.

Készítettünk is vele egy interjút akkor, amikor a darabot elkezdte próbálni a Magyar Nemzeti Balett együttese.

Van Manenben talán az a legérdekesebb, hogy miközben nagyon visszafogott, letisztult, kevés lépésanyagot használ, mindig nagyon erős belső tartalommal vannak megtöltve a darabjai. A nőt és férfit mindig egyenrangúnak állítja be – 

mondta Aradi, aki alig érkezett meg a Holland Nemzeti Balett együtteséhez, máris ott találta magát van Manen "tenyerén". 

A darabot nem sokkal azután koreografálta van Manen, hogy megérkeztem az együtteshez. Egyáltalán nem volt közeli vagy különösebben szoros a kapcsolat közöttünk, ez valószínűleg nem is így működik. Szerintem láthatott valamit bennem, ami inspirációt adhatott, amiért úgy gondolta, hogy valamit kezdeni kellene ezzel a táncosnővel.

Felméry Lili is táncolta az érzelmes, gyönyörű pas de deux-t, amit Aradi Mária balettmesterként tanított be neki.

Szerdán pedig nemcsak ezt a darabot, hanem a Magyar Nemzeti Táncegyüttes Csipkerózsikáját, Barta Dóra Boleróját, Berger Gyula Coexistence-ét, Buczkó Martin Négy évszak - Őszét és Frenák Un című darabját is követhetjük a Papageno Facebook oldalán.