Sol León és Paul Lightfoot Budapesten dolgozott a Magyar Nemzeti Balett együttesével. A világhírű koreográfus-párral az Opera Café készített interjút.
Ez az első alkalom, hogy velük dolgozunk és nagyon nyitottak, pedig fizikálisan ez kifejezetten nehéz. Igazi kihívás elsajátítani ezt a technikát -
mondta Paul Lightfood a magyar társulattal való közös munkáról. Ez a darab egy új, a hazai táncművészek számára még teljesen ismeretlen nyelven íródott. De a koreográfusok nemcsak a technikai pontosság miatt érkeztek betanítani a Sad case-t.
Ez nemcsak arról szól, hogy előadunk egy balettet, hanem arról, hogy kapcsolatba kerülünk a táncosokkal. A táncművészek pedig ki vannak éhezve erre a személyes tapasztalatcserére -
teszi hozzá Sol León, aki éppen 7 hónapos várandós volt (erről itt írtunk), amikor ez a darab megszületett.
Olyan volt az alkotás, mint az "élet szökőkútja", nem terveztük, csak úgy jött belőlünk az egész -
mondták el az Opera Cafénak, hozzátéve, hogy ez elég gyakori az életükben, hogy az alkotás spontán folyamattá válik, de a Sad case esetében különleges volt, hogy a gyermekük születése miatt elveszítették a kontrollt az életük felett, és visszavonhatatlanul átalakult minden, ami korábban az életük kereteit adta. Ebből az élményből táplálkozott a balett abszurd hangvétele.