Milyen a női test? Gyönyörű. Szívós. Erős. Esendő. A nőkre fókuszál a Gangaray Dance Company AGORA-trilógiájának második, Feltámadás címet viselő bemutatója a Nemzeti Táncszínházban.

Gangaray Dance Company/ fotó: Mészáros Csaba

 

Hámor József darabjaiban a minőségi kortárs táncot állítja főszerepbe: konkrét történetmesélés nélkül a test sokszínűségére, zene és tér kapcsolatára fókuszál. Ez a narratíváktól mentes forma a mozdulat kifejezőerejével képes új világokba repíteni a nézőt.

Őszi premierje az AGORA II. (Feltámadás) címet viseli:

Az agora az ókori görögök megszentelt kommunális tere. A portugál nyelvben azt jelenti: most. Számomra egy olyan szakrális hely, ahol a közösség hite, ideológiája, szenvedélye és reménye egységbe fonódik, és ezt az egységet a tánc nyelvén fejezik ki. A »tiszta tánc« erejével élve kívánom megalkotni az AGORA-trilógia második fejezetét, melynek gerincét kilenc magasan kvalifikált női táncművész alkotja, köztük a 2020-ban a legjobb női táncos díját elnyerő Maday Tímea Kinga. A darab középpontjában tehát a nők sokszínűsége, ereje és elesettsége elevenedik meg a művészi fizikalitás és a szuggesztív előadásmód segítségével.

A Gangaray Dance Company 2004-ben alakult Hámor József koreográfus művészeti vezetésével. A társulatot vezető koreográfus egyedi mozgásnyelve magas technikai képzettséget, dinamizmust, precizitást, szuggesztív előadásmódot és kiemelkedő zenei-ritmus érzéket követel. 

„Ritmizált elegancia”, „az energia hajlítás festészete” a „dimenziók komponálása” – így jellemezte a szakma az elmúlt években az együttes művészeti projektjeit.

Az új premier a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon látható.