A Szegedi Kortárs Balett együttesének vezetője üzent a Tánc világnapja alkalmából. "Időnként sokkal könnyebb kifejezni magunkat a mozdulatok nyelvén, mint szavakban" - állítja.
Fotó: Tarnavölgyi Zoltán/ Szegedi Kortárs Balett
A Szegedi Kortárs Balett együttesének vezetője üzent a Tánc világnapja alkalmából. "Időnként sokkal könnyebb kifejezni magunkat a mozdulatok nyelvén, mint szavakban" - állítja.
Fotó: Tarnavölgyi Zoltán/ Szegedi Kortárs Balett
Hónapok teltek el közös gyakorlás nélkül, aztán egy évadkezdés a teljes bizonytalanságban. A Magyar Nemzeti Balett éppúgy tanulja a működést a járvány idején, mint a világ többi balettegyüttese. Solymosi Tamás balettigazgatóval beszélgettünk.
Három fiú: egy hedonista, egy katona és egy pap. Testvérek. Az apjukat látogatják meg. Az apát viszont megölik. Melyikük tette? Miközben a Karamazov testvérek története egy mesterien megírt detektívregényt idéz, az eszmei háttér sokkal bonyolultabb: zsarnokság, anarchia, szabadság - a társadalom alapvető kérdéseit veti fel.
Zágráb, Budapest, New York és persze az "Operát az Operából!" címet viselő turné, ami a vidéki városokba viszi el az operaházi társulatot - ismét sűrű a szezonkezdés a Magyar Nemzeti Balettben. Solymosi Tamás balettigazgatót kérdeztük premierről, változásokról és tervekről.
Fotó innen.
Súlytalanság, könnyedség és lágyság - a víz alatt megváltozik a test dinamikája, a mozdulatok természete. Mások a szabályok, mások a tapasztalatok és az érzetek. Julie Gautier egyszerre van otthon a táncban és a vízben.