Hónapok teltek el közös gyakorlás nélkül, aztán egy évadkezdés a teljes bizonytalanságban. A Magyar Nemzeti Balett éppúgy tanulja a működést a járvány idején, mint a világ többi balettegyüttese. Solymosi Tamás balettigazgatóval beszélgettünk.
Hónapok teltek el közös gyakorlás nélkül, aztán egy évadkezdés a teljes bizonytalanságban. A Magyar Nemzeti Balett éppúgy tanulja a működést a járvány idején, mint a világ többi balettegyüttese. Solymosi Tamás balettigazgatóval beszélgettünk.
Zágráb, Budapest, New York és persze az "Operát az Operából!" címet viselő turné, ami a vidéki városokba viszi el az operaházi társulatot - ismét sűrű a szezonkezdés a Magyar Nemzeti Balettben. Solymosi Tamás balettigazgatót kérdeztük premierről, változásokról és tervekről.
Fotó innen.
Három műfaj, három neves alkotó, egy zeneszerző három műve - az Opera Magyar Évadának keretében Frenák Pál koreográfus társulata, a Juhász Zsolt vezette Duna Művészegyüttes és a Magyar Nemzeti Balett egyazon estén Bartók-darabokat kelt életre. A produkció a Bartók TáncTriptichon nevet viseli, amelyről Solymosi Tamás balettigazgatóval és a koreográfusokkal beszélgettünk.