Van új a nap alatt

Március közepén indult el az Opera új évadkampánya, azóta Budapest kisebb-nagyobb terein, útjain és aluljáróiban köszönnek ránk a karakteres fekete-fehér képek. Hogyan született meg a koncepció, hogyan dolgozik együtt egy kreatív csapat? Négyen az egyről: interjú Turkovics Monikával, az Opera marketing- és kommunikációs igazgatójával, Végh Endre kreatív igazgatóval, Emmer László fotográfussal és Tóth Ali stylisttal.

opera kreatív kampány

Fotó: Csibi Szilvia, Nagy Attila

kommentek: 0

Tovább olvasom

Egy végtelen hosszú éjszakára. Szóval a recept: állj sorban szombat este 11-kor (egy bizonyos szombat estéjén persze) az Operaház hátsó bejáratánál, ne rettenj meg, mikor csikorogva nyílik ki az évszázados kapu, lépj be, majd hagyj fel minden evilági reménnyel. Mikor körülnézel, már te vagy a tragikus sorsú Carmen, vagy a rabul ejtett etiópiai hercegnő, Aida, esetleg a szerelemért életet áldozó Radames. Ott állsz a színpadon, elvakítanak a fények és a főinkvizítor hosszú, rögös útra küld. Csak túl kell élned.

kommentek: 0

Tovább olvasom

A sóvárgás ára

Manon gyönyörű, törékeny, romlott szelleme évszázadok óra kísért - ott van Bovarynéban, Anna Kareninában, de ott van minden megvágyott, luxusra ítélt, tökéletesre faragott celebben, ott lapul a szürke ötven árnyalatában.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Fotó: pecsma.hu

Már a mese sem hétköznapi, az előadásmód még kevésbé. A tajvani Guoguang Opera Company kétszer játszotta A majomkirályt Magyarországon - egyszer Pécsett, egyszer pedig a Nemzeti Táncszínházban. A szokatlan hangzás- és játékvilág egy ismeretlen, végtelenül sűrű és absztrakt térbe röpítette nézőit, egy olyan tündérmesébe, ahol tényleg minden pillanattöredék egészen értelmezhetetlen a nyugati szemnek és fülnek. Így viszont nagyon gyorsan átélhető a teljes és kritikátlan csodálat.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Fotók: Átrium Film-Színház, Kincses Gyula

Virtuóz, öntörvényű, az utolsó sistergésig átgondolt és az elviselhetetlenségig határátlépő - Gergye Krisztián egyfelvonásos kortárs táncoperája, az Opera amorale minden érzékszervet és ideget megrág, aztán elegánsan kiköpi a nézőjét a legabszurdabb, legfülsiketítőbb kismagyar abszurditásba.

kommentek: 0

Tovább olvasom