Az androgün erotika támadása

Tabuk nélkül. Gondolatok nélkül. Érzelmektől vezérelve - az androgün erotika feszültséggel fűti fel a Trafó levegőjét pénteken és szombaton. Ismét Magyarországra érkezik ugyanis az izraeli sztár-pár, Sharon Eyal és Gai Behar, hogy meghökkentsenek és lenyűgözzenek minket. Sharon villámgyorsan válaszolt is néhány kérdésünkre.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Trafó

Az évadban jubilál a Trafó is, már 15 éve működik, de azért nem ünneplik szét magukat. Idén is minden a kísérletezésről szól majd, decemberig külföldiekkel, januártól viszont a magyar függetlenek felvonultatásával - ezt ígérte legalábbis a Nagy József ügyvezető igazgatása és Szabó Gyuri vezénylete alatt álló intézmény. 

Fotón az új évad mappája, Nagy Gergő munkája.

Ősszel folytatódik a 200% tánc, ami csak a nyaranta Bécsben megrendezésre kerülő ImpulzTanz volumenéhez fogható. Fellép a Trafóban Marie Chouinard, Michael Clark és Wim Vandekeybus a nagyágyúk közül, de olyan itthon még kevésbé ismert fiatalok is, mint Ikuyo Kuroda, aki a japán Batik társulatot viszi és az izraeli Sharon Eyal, és New York-i Kyle Abrahams.

Ebből a sorból persze a legelső,  a kanadai Marie Chouinard ígéri az egyik legizgalmasabb estét, három év kihagyás után most a legfrissebb produkcióját hozza a magyar színpadra december 6-án és 7-én, amit egyébként épp a bécsi közönség már élvezhetett júliusban. A HENRI MICHAUX: MOUVEMENTS egy egyfelvonásos, Michaux könyvének balett-fordítása, a GYMNOPÉDIES pedig 11 táncos duettjének mozgékony egymásba fordulása.

Az újdonság mellett lesz legenda is a színpadon: Vandekeybus legelső - és azóta már felújított - darabja a What the body does not remember?. 

Ismét látható lesz egy két éve készült Wim Vandekeybus munka is, amelyben a magyar táncos/koreográfus Mészáros Máté is közreműködött. Az Ultima Vez sűrű jelenléte tulajdonképpen egy háromrészes sorozat: az első két rész a belga koreográfus pályafutását követi, a honnan indul - hova jut el kérdéskörön keresztül, az utolsó állomás pedig Mészáros Máté saját, egészestés műve, amelynek létrejöttét Vandekeybus / az Ultima Vez is támogatja.

A skót származású híres balettművész, Michael Clark is jelen lesz az őszi programban. Clark története minden társadalmi törvényszerűséggel szemben íródik. Már a '70-es években teljesen szembe fordult a balett konvencióival, és a punk polgárpukkasztó világával jegyzet el magát. Most, legújabb munkájában pedig visszatér a botrányos kezdethez - és David Bowie zenéjéhez.  

A táncok sorozata szeptemberben a csak női táncosokból álló együttessel, a Batikkal indul. Ikuyo Kuroda együttese saját bevallása szerint nem máshonnan, hanem a belső pszichéből szabadítja fel energiát az Itt van Japán! fesztiválon. 


kommentek: 0

Tovább olvasom

Bár ne történne meg, valami történjen, hogy ez ne történhessen meg - fohászkodtam a Trafóban Maguy Marin darabja közben. A francia új tánc úttörőjének 1981-es koreográfiája, a May B félelmetes képei iszonyattal töltik meg a nézőteret. Groteszk és igaz, több mint 30 év után is érvényes kép rajzolódik a szegénységről, nyomorról, a megtűrt és elfogadott méltatlan életekről. Nincs választás: végig kell menni a részvét után következő rémület, majd undor és iszonyat, a pillanatokra fel-felszakadó nevetés lépcsőfokain. A May B olyan tükör, amelybe ha belenézel, kiderül, meddig tudsz emberséges maradni.

kommentek: 0

Tovább olvasom

A képre kattintva galéria nyílik. Fotók: Pályi Zsófia [origo]

Vajon a férfi pillantása teremti a nőt és a nő jelenléte teremti a férfit? Vagy valami egészen más, megnevezhetetlen külső erő befolyásolja kettejük kapcsolatát? A már tizenöt éve működő, magyar-francia Frenál Pál Társulat legújabb bemutatója, az x&y ismét megtöltötte a Trafó nézőterét.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Eredetileg erényt, érdemet jelentett, aztán idővel a szó jelentése megváltozott. Mára már az oktalan és könnyelmű hősködést, az erőfitogtatást nevezik így, virtus. Duda Éva legújabb darabja pontosan megmutatja ezt a kettősséget: a jég hátán is szívvel megélő, de a legapróbb rezzenésre is vérig sértődő, önimádó és egyszerre köldöknéző összetartozást. A mi kiforratlan, nehezen megnevezhető, de minden percben érezhető magyarságunkat.

forrás:Trafó

kommentek: 0

Tovább olvasom
«
1234