A Nemzeti Táncszínház új épülete immár több mint egy hete megnyitotta kapuit a táncszerető közönség előtt. Ertl Péter igazgató az OperaCafé legutóbbi adásában beszélt arról, miért örül a klasszikus tánc jelenlétének az új színpadon.

nemzeti táncszínház opera café

Magyar Nemzeti Balett/ A tökéletesség szédítő ereje

kommentek: 0

Tovább olvasom

Egyazon napon nyitja meg kapuit a Nemzeti Táncszínház épülete és kezdődik el a Budapest Táncfesztivál. Február 15-én egy zártkörű gálával indul el a két hétig tartó fesztivál, az első budapesti premier, a Győri Balett produkciója szombat este látható majd.

Fotó: Magyar Nemzeti Balett/ Turning Point

kommentek: 0

Tovább olvasom

"Új programokat álmodni"

Február közepén debütál a Nemzeti Táncszínház új épülete, nem is akármilyen programsorozattal: itt rendezik meg ugyanis a tavasz egyik legrangosabb hazai tánceseményét, a Budapest Táncfesztivált. A Magyar Nemzeti Balett együttese egy klasszikus válogatással és egy modern esttel is várja a közönséget ezekben a napokban. Az új helyszínről Solymosi Tamás balettigazgatót kérdeztük.

Fotó: Kaszner Nikolett

kommentek: 0

Tovább olvasom

Fotók: Nemzeti Táncszínház

Építés és pusztítás, harmóniában együtt, majd egymással egy másik ellen - Kun Attila új darabja, a Horda egy írott szabályok és szabályt fenntartók nélküli közösség életének, működésének logikáját mutatja meg olyan erővel, hogy nyöszörögve távozik a civilizált társadalomba ágyazott kedves néző.

kommentek: 2

Tovább olvasom

Ma még belekortyolhatunk egy utolsót a farsangba, böjt ide vagy oda, vagy átpörgethetünk a B-oldalra a MU Színházban, de benevezhetünk a világhírű francia koreográfus darabjára is a Trafóban. Programok mindenkinek, ínye szerint.

Bozsik Yvette koreográfiája, a Bál, avagy a táncos mulatság felújított változata 2011 októbere óta fut a Nemzeti Táncszínházban - teltházzal. Az eredeti Bál 2004-ben született, alapja pedig Ettore Scola 1983-as musicalje, A bál (Le Bal). Már a film is adaptáció: a Theatre du Campagnol ugyanezen címet viselő darabjának mozgóképre írt verziója. A Le Bal egy bálteremben játszódik, ahol mindössze huszonnégy színész van jelen, mégis száznegyven sors és karakter. Ez a huszonnégy színész átéli és megmutatja a francia történelmet a Népfront megalakulásától egészen 1983-ig. Bozsik Yvette saját Báljában nem szakad el a jelentől - és nem szakad el Pina Bauschtól sem. Az a kérdés, ma vajon mást mond-e ugyanaz a koreográfia, mint tegnap?

Fotó: Nemzeti Táncszínház

Az A-oldalt mindenki ismeri, vagy ismerheti, az A-oldalról véleményünk van - legalábbis lehetőségünk, hogy láthassuk. Az A-oldal a kivételezetteké. A B-oldal viszont csak azoké, akik szenvedélyesen ragaszkodnak, mértéktelenül elfogultak, akik szerelmesek, a B-oldal a mindenre kíváncsiaké, a mindenbe elmerülni akaróké.

A MU Színházban két fiatal pályakezdő mutatkozik be ma este, Katonka Zoltán és Hoffmann Adrienn. Mindketten a MU Terminálban kezdtek - s most végre kiderül, hova jutottak.

A hétvége szenzációja persze a világhírű francia koreográfus bemutatója a Trafóban. Angelin Preljocaj a klasszikus balett műfajában mutatta meg kimagasló tehetségét a 90-es évek elején. Ekkor került a párizsi operához táncolni. Nem sokkal később már saját társulatával dolgozott. Preljocaj ma is az egyik legmeghatározóbb egyéniség a francia táncéletben. A Trafóba két darabbal érkezik, az Annonciationnal és a Helikopterrel. Az elsőben, az Annonciationban (angyali üdvözlet)két nő meséli el azt a megrendítő pillanatot, mikor Mária megtudja, hogy isten fiát fogja a világra hozni, s szűzen szüli majd meg Jézust. A Helikopter egészen máshova röpít, Preljocaj Karlheinz Stockhausen zeneművéreírt darabot. Négy helikopter propellerének hangjára és négy hegedűre. Kihívás a szemnek és a fülnek.






kommentek: 0

Tovább olvasom
«
123