KET

Mintha minden év a jubileumoké volna: a Trafó idén 15 éves, a Közép-Európa Táncszínház 25, Bozsik társulata most múlt 20, a Szegedi Kortárs Balett is egy évadon keresztül volt 25. A Közép-Európa Táncszínház ez alkalommal új művészeti vezetőt is kapott, Kun Attila személyében.

Foto: Kun Attila, fidelio.hu

Az ünnepi évad programjában négy premier, egy oktatási projekt, táncfilm-bemutató és forókiállítás is szerepel. Új darabbal érkezik Hámor József és Maday Tímea Kinga, Magács László és Kun Attila, az új művészeti vezető Mészáros Mátéval és Zachár Lóránddal, illetve egy másik darabban, Fassang Lászlóval együttműködésben. Négy, már korábban bemutatott produkció - Kun Attila: Horda, Jivko Jeliazkov: Monocrossing, Mádi László: Egy fáról, Gergye Krisztián: Vlad’ka Malá, Tárnok Marica: Shakespeare-mesék - marad repertoáron.

A KET most abban lesz erős, amiben eddig a Trafó járt élen, a művészeti oktatásban. Lesznek zártkörű és nyitott tréningek is, sőt ez év szeptemberétől indul az az oktatási csomag, ami a táncot már nem pusztán művészetként, de test- és szellemformáló technikaként is vizsgálja. A középpontban - az ígéret szerint - a tánc pszichére gyakorolt hatása lesz.

Az első bemutató novemberben, a Sissi Őszi Tánchét keretében lesz látható, Maday Tímea Kinga és Hámor József koreográfiája a Dűne. Decemberben Magács László rendez és Kun Attila koreografálja a Diótörőt, jövő márciusban Kun Attila, Mészáros Máté, Zachár Lóránd trió darabja, a Peregrinusok lesz látható, májusban pedig Fassang László orgonakíséretével és Kun Attila vezényletével az Elzenélt tánc, eltáncolt zene kerül színpadra.

Ez tehát a KET - mely korábban, 1989 előtt még Népszínház Táncegyüttesként futott - eddigi legsűrűbb évadja. 2006 óta, mikor minden korábbi bőr levedlése után Szögi Csaba új struktúrában, állandó társulattal, de meghívott koreográfusokkal kezdett dolgozni, a Közép-Európa Táncszínház évente általában két-három bemutatót hozott létre. Az elmúlt 6-7 évben nem volt olyan művészeti igazgató sem, aki ilyen erősen, koreográfusként is ennyire jelen lett volna a KET életében. Kun Attila tavasszal bemutatott darabja, a Horda volt az első olyan alkalom, mikor együtt dolgozott a társulattal - és erről beszélt a táncblognak is.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Fotó: Hajdú D. András, Origo

A tánc mindenek előtt mozgás, lendület, a tánc elsöprő és primer, és akkor igazán jó, ha olyan mint az élet: tökéletesen nyers. Kérdések és megoldások nélküli. Létező. Kun Attila koreográfus pályáját az Operaház színpadán kezdte balett-táncosként, majd 2003-ban a Pr-evolution koreográfusaként már a kortárs felé vette az irányt. Minden valamire való díjat elvitt, aztán elhallgatott. Idén, hosszú évek után először állt elő önálló, egyestés darabbal. A Hordáról kérdeztük.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Fotók: Nemzeti Táncszínház

Építés és pusztítás, harmóniában együtt, majd egymással egy másik ellen - Kun Attila új darabja, a Horda egy írott szabályok és szabályt fenntartók nélküli közösség életének, működésének logikáját mutatja meg olyan erővel, hogy nyöszörögve távozik a civilizált társadalomba ágyazott kedves néző.

kommentek: 2

Tovább olvasom

Idén április 19-én indul és tíz napon át tart a Budapest Táncfesztivál. Házigazda a Nemzeti Táncszínház, de mint minden évben, nem csak a várban, hanem a Müpában is lesznek előadások. Például az év legnagyobb táncünnepének gálaestje, április 29-én. Könnyen táncmérgezést kaphatunk, úgyhogy segítünk válogatni.

kommentek: 0

Tovább olvasom