Ez a valóság? Vagy csak a képzelet? Én csak egy szegény fiú vagyok, nincs szükségem együttérzésre - ha a sorokból nem is, a dallamból egyértelmű volna, hogy a Queen egyik legismertebb dala, a Bohemian Rhapsody kezdete keveredett ide. Hála a London Nemzeti Balett két legismertebb szólistájának, Erina Takahashinak és James Forbatnak.

 

Freddie Mercury 1975-ben írta a dalt, aminek a két világhírű táncművész emléket állít. Bonyolult szerkezete szokatlanul magas költségekbe verte a kiadót - de minden befektetett energia megtérült. A hatperces suit-et tartalmazó kislemez elképesztő sikert hozott: a UK Singles Chart listáját kilenc hétig vezette,  több mint egymillió példány kelt el belőle a kiadás évében, 1976  január végén újra a number one volt és ez még nem elég, 15 évvel később, 1991-ben újabb öt hétig vezette a listákat, amikor ugyanazt a verziót újra kiadták. Minden idők harmadik legkelendőbb kislemeze lett így az Egyesült Királyságban. Több más országban is a slágerlisták élén táncolt: Kanada, Ausztrália , Új-Zéland, Írország és Hollandia legkeresettebb kislemeze volt ezekben az években. 1992-ben aztán Amerikát is meghódította, mikor a Wayne's Worldben megjelent.

Hogy pontosan mi is ihlette a Bohemian Rhapsodyt, nem tudhatjuk meg negyven év elmúltával sem, a zenekar továbbra is védi a dal titkát. A New York Times egyik kritikájában meg is jegyezte, hogy "a dal legjellegzetesebb tulajdonsága a fatalista szövege". Mercury csak annyit volt hajlandó mondani, hogy a kapcsolatokról szól, Brian May szerint a dal tartalmazott burkolt utalásokat Mercury személyes traumáira. "Freddie nagyon összetett személyiségét nehéz lett volna megfejteni: komolytalan és vicces volt a felszínen, de mindig eltitkolta a bizonytalanságait, a gyermekkora nehézségeit. Sosem magyarázta a dalszövegeket, de azt hiszem, hogy egy csomó dal valójában róla szólt. "

Erina Takahashi

Az egyik magyarázat szerint a Bohemian Rhapsody egy fiatalemberről szól, aki véletlenül megölt valakit, és mint Faust, eladta a lelkét az ördögnek. A kivégzés éjszakáján Istent szólítja,  "Bismillah" (Isten nevében arabul), és az angyalok segítségével visszanyeri a lelkét Shaitantól (az ördög arabul).

Mások úgy vélik, a dalszövegek egy öngyilkos gyilkos látomásairól szólnak, akit démonok kísérnek. Mercury csak nevetett ezen, azt mondta, a dalszövegek egyszerűen "random módon rímelő nonszenszek".

Takahashi és Forbat táncában egyszerre jelenik meg a hatperces ballada nyugalma és a dráma, a klasszikus és a kortárs, a zavartalan esztétikum és a rebbenő félelem. A koreográfia annyira tökéletesre sikerült, hogy a zenekar hivatalos You Tube-csatornáján is fellelhető. Talán épp most indul a következő hódító útjára szegény fiú.