Táncol a cselló és zenél a test. Mi történik, ha egy térben és időben találkozik a kortárs és az elmúlt, az organikus és az elektronikus? Péntek este a Zeneakadémián kiderül. A Közép-Európa Táncszínház legújabb darabjához Rohmann Ditta Junior Prima díjas csellóművészt hívta meg társalkotónak.

Fotó: Jókúti György/ forrás: KET

 

Most először képviselteti magát a kortárs táncművészet a Zeneakadémia Solti termében – ebben az értelemben valóban egy emlékezetes és különleges tánctörténeti fordulóhoz érkeztünk el. Persze láttunk már mindenhol (és akárhol) kortárs táncelőadást, de a Zeneakadémia elefántcsonttornyába most először nyert bebocsáttatást a szívünkhöz oly közel álló műfaj. És ez Kun Attila érdeme első sorban. Kun Attila 2013 tavasza óta vezeti a Közép-Európa Táncszínházat (KET), és már akkor, három évvel ezelőtt is útra indult a Bethlen Téri Színházból, amikor az Elzenélt tánc, eltáncolt zene című darabot mutatták be Fassang László orgonakíséretével a Művészetek Palotájában.

Fotó: Jókúti György/ forrás: KET/Bach-tánc-szvitek

Egy tér, egy idő

A legfrissebb darab, a Bach-tánc-szvitek a klasszikus zeneművek és a kortárs elektronikus hangzás fúziójára épül. A koncepció egy térben és időben hozza össze a különböző korok zenéjét a kortárs tánc nyelvezetével, és egy univerzális történetet mesél el a húrok rezgése és az emberi hang, a testek mozgása és az elektronika találkozásáról - a KET megfogalmazása szerint.

Fotó: Jókúti György/ forrás: KET/Bach-tánc-szvitek

És egy cselló

Rohmann Dittához különösen közel áll Bach zenéje: fellépett már a lipcsei és thüringiai Bach-fesztiválokon, együtt dolgozott a Baseli Szimfonikusokkal, a Mendelssohn Kamarazenekarral és a Liszt Ferenc Kamarazenekarral, munkáját a Philipp Emanuel Bach Társaság különdíjjal jutalmazta.

Fotó: Jókúti György/ forrás: KET/Bach-tánc-szvitek

A december 17-i premier után a következő előadás december 30-án este 7 órakor a Zeneakadémia Solti termében lesz. Koprodukciós partner a Nemzeti Táncszínház.

Ebben az interjúban Kun Attila mesél a premierről és arról, hogyan jött létre az előadás.