És Isten megteremté a nőt. 1956-ban ezzel a filmmel vált világhírűvé a lélegzetelállítóan szép Brigitte Bardot, akit balerinaként ismernénk, ha Isten nem teremtette volna meg a szépségipart is. A színésznővé és modellé avanzsált balerinát így nem tánckarrierje emelte ki a francia nők kicsit sem szürke tömegéből. Ami azért megmaradt nekünk Bardot táncművészetéből, az az utcán hordható, lapos sarkú kis balerinacipő, a Repetto tervezte Cendrillon.

 

A francia felső-középosztályhoz tartozó, mélyen vallásos Bardot-szülők elsőszülött leánya 1934 szeptemberének végén látta meg a napvilágot, hogy aztán végigsöpörjön az európai kultúrán. Leginkább a nők szexualitás szabadságának kultúráján. Mint minden rendes és tehetséges leányt, anyja őt is rendszeresen cipelte balettórákra, amit húga, aki szintén nem menekülhetett a feladat elől, nehezen tűrt, de Brigitte életének középpontjává lett. Táncosnőnek készült, tanárai szerint megalapozottan.

Olyannyira, hogy 1947-ben felvették a Párizsi Konzervatóriumba, ahol három évig tanult a híres Borisz Knyazev orosz koreográfustól. Ez a néhány év egészen tökéletesre formálta a testet, amit aztán az egész világ csodált és áhított. 

15 éves volt, amikor modellként tűnt egy divatbemutatón, ahol édesanyja egyik barátnőjének ruháit vonultatták fel. Túl sokaknak tűnt fel a szépség, a tervezett karrier már itt más útra terelődött: egy évvel a bemutató után már a fiatal Brigitte az Elle magazin címlapján szerepelt. Ekkor találkozott a fiatal Roger Vadim rendezővel, aki felajánlott neki egy szerepet a következő filmjében - majd néhány fontos évet az életében. A film nem készült el, de az európai nők későbbi példaképe hatalmas balhét csapott otthon, hogy hozzámehessen feleségül Vadimhoz. Amit 18 évesen meg is tett.

Brigitte balettkarrierjének ezzel lőttek, elkezdődött viszont az út, amit emberek milliói figyeltek - és figyelnek a mai napig.  

Első filmje, az Őrült szerelem 1952-ben készült el, de csak egy évvel később figyeltek fel rá, amikor megjelent a cannes-i filmfesztiválon. Pár év múlva már meghódította az amerikai piacot is az És Isten megteremté a nőt, amit szintén Roger Vadim rendezett. Brigitte időzített szexuális bomba volt - hatástalaníthatatlan verzióban. A filmben a francia színésznő egy kissé erkölcstelen, fiatal lányt játszik, aki felbolygatja a nyugodt Saint Tropez-t. Ártatlan és gaz csábító egyszerre, szőke hajával, tökéletes testével örökre megbabonázza a férfiakat. Brigitte nem csak a férfiakat nyűgözte le: a film után a nők idoljává is vált.

A Beatles minden tagja odavolt Brigitte-ért, Bob Dylan neki ajánlotta első számát. Nők százai kezdték szőkíteni a hajukat, festették fekete tussal a szemüket, rúzsozták vörösre a szájukat, ahogy ő. Brigitte vagy nem hordott cipőt és mezítláb jelent meg a posh francia éttermekben is, ha úgy tetszett neki, vagy a számára tervezett balerinacipőben jelent meg - amit egyébként a másik balerina, Audrey Hepburn is nagy örömmel viselt. A neves Repetto tervezte neki azt a balerinacipőt, amit nem csak a próbateremben lehetett felhúzni.

Brigitte több filmjében árulta el mozdulataival táncosnői múltját, még ha ez el is halványult az érzéki nőiesség üzenete mellett.