Ha háromszög, az még szerelem? Ha fizikai a vágy, az már szerelem? Hol kezdődik és kinek szól a hűség? Csaltál már, csaltak már? A Foutrement (Átkozottul) neked szól. A testednek. A lelkednek.

Isabelle Arcand/ Foutrement, fotó: Virginie Brunelle

 

Brutális, a test és lélek minden zugát átjáró élmény Virginie Brunelle második darabja. Nehéz nyersebben és őszintébben beszélni szexről, szerelemről és megcsalásról - írták róla a bemutató után, 2010-ben.  A kanadai koreográfus második darabja már minden fontos gesztust magában hord, ami azóta már Brunelle védjegye: a fizikaira nagy hangsúlyt fektető, aprólékos kidolgozottságú, erős mozgóképi világgal megtámogatott és a klasszikust zaklatott ritmusokkal és nyers gesztusokkal szétziláló darabjai az elmúlt öt-hat évben meghódították a kortárs tánc templomait.

Fotó: Tobie-Marie Robitaille

Brunelle egyébként viszonylag későn talált rá a táncra, húszévesen vett részt első táncóráján. A hatása viszont elementáris volt, öt évvel később már diplomát is szerzett és a legnevesebb koreográfusokkal dolgozott együtt. 2009 óta van saját társulata, a Foutrement a második darab. Az első, a Les cuisses à l’écart du cœur volt, márjelentős elismeréseket hozott, de a Foutrement  - ami a  Théâtre La Chapelle koprodukciójában készült - több mint 12 európai városban járt már.

A romantika nemcsak halott a Foutrement-ben, hanem a spicc cipő kőkemény orrával van a földbe döngölve- írja róla a kritika a március 4-i bemutatója után a Vancouveri Nemzetközi Tánc Fesztiválon. 

Fotó: Nicholas Minns | Simon-Xavier Lefebvre, Isabelle Arcand

Nem láthattad még a balettcipőt ilyen szélsőségesen használni, ahogy Brunelle teszi, ahogy engedi kifejezni vele a vágyban dobogó veszélyt. Két félmeztelenre vetkőzött nőt, két védtelen és sebezhető nőt, két kapcsolatban élő, lecsupaszított nőt, két dühös és megsebzett nőt mutat. Mindennapi és rendkívüli nők - szeretők. A szó minden értelmében.

A balett ebben a darabban nem az esztétikum, a tökéletesség ábrázolásának eszköze, hanem valami egészen más, a nyers szexualitás, a vágy, a fizikum szimbóluma. De a balett csak egy eszköz a koreográfus kezében - a Foutrement ennél sokkal több. 

Szerelmi háromszög. Egy férfi és két nő. Szeretnek, bántanak, bántódnak, elárulják egymást.  Extázis és szenvedés - együtt jár. Szexuális kalandok szerelem helyett, kétség és kívánás, a kezdeti vonzalomtól a megszállottságig - írja a Trafó a darabról.

Fotó: Nicholas Minns | Simon-Xavier Lefebvre, Isabelle Arcand

Lehet jó vége? 

Soha nem lehet jó vége. Most sem lehet. A táncosok állati ösztöneik ismétlődésébe zárva küzdenek, csalnak, szeretnek és hazudnak. Provokálnak. Egymást is, a nézőt is. Megérintik azokat, akik gyönyörködni szeretnek a testben, a táncban és a művészetben, megérintik azokat, akik döglöttek már bele úgy igazán a szerelembe.