Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egyikünk meztelen, a másikunkon ruha van. Klasszikus motívum, Yoko Ono és John Lennon kettőse idéződik fel a Rolling Stone címlapjáról évtizedekkel ezelőttről. Valaki kitárja magát, védtelen lesz, míg a másik nem vállalja ezt a rizikót. De hogy valójában ki a védtelen, az nem is annyira egyértelmű. A zseniális ausztrál koreográfus, Lucy Guerin társulata most itt van a Trafóban és feltár egy ilyen dinamikát. A Split november 23-án és 24-én látható.

trafó

Fotó innen.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Távol a közeli hozzátartozóktól, egyre távolabb már a gyermeknek lenni lehetőségétől, szülőként - apaként és anyaként - látni a világot: a Peeping Tom egy minden érzéket megdolgoztató, néha zavarbaejtően a megszokotton túli világot, az Anyát (Moeder) hozta el a Trafóba.

peeping tom moeder trilógia trafó

Fotó: Moeder, © Virginia Rota, Peeping Tom

kommentek: 0

Tovább olvasom

Ha valakire azt lehet mondani, hogy arra van predesztinálva, hogy maradandót alkosson, az Esterházy Fanni. Esterházy Péter unokahúga, Esterházy Márton lánya, Esterházy Marcell unokatestvére idén Frenák Pállal dolgozik együtt. Most arról kérdeztük, mit és hogyan szeret megtanulni egy-egy táncszakmai kurzuson.

Fotó: Pari Naderi

kommentek: 0

Tovább olvasom

Az androgün erotika támadása

Tabuk nélkül. Gondolatok nélkül. Érzelmektől vezérelve - az androgün erotika feszültséggel fűti fel a Trafó levegőjét pénteken és szombaton. Ismét Magyarországra érkezik ugyanis az izraeli sztár-pár, Sharon Eyal és Gai Behar, hogy meghökkentsenek és lenyűgözzenek minket. Sharon villámgyorsan válaszolt is néhány kérdésünkre.

kommentek: 0

Tovább olvasom

Trafó

Az évadban jubilál a Trafó is, már 15 éve működik, de azért nem ünneplik szét magukat. Idén is minden a kísérletezésről szól majd, decemberig külföldiekkel, januártól viszont a magyar függetlenek felvonultatásával - ezt ígérte legalábbis a Nagy József ügyvezető igazgatása és Szabó Gyuri vezénylete alatt álló intézmény. 

Fotón az új évad mappája, Nagy Gergő munkája.

Ősszel folytatódik a 200% tánc, ami csak a nyaranta Bécsben megrendezésre kerülő ImpulzTanz volumenéhez fogható. Fellép a Trafóban Marie Chouinard, Michael Clark és Wim Vandekeybus a nagyágyúk közül, de olyan itthon még kevésbé ismert fiatalok is, mint Ikuyo Kuroda, aki a japán Batik társulatot viszi és az izraeli Sharon Eyal, és New York-i Kyle Abrahams.

Ebből a sorból persze a legelső,  a kanadai Marie Chouinard ígéri az egyik legizgalmasabb estét, három év kihagyás után most a legfrissebb produkcióját hozza a magyar színpadra december 6-án és 7-én, amit egyébként épp a bécsi közönség már élvezhetett júliusban. A HENRI MICHAUX: MOUVEMENTS egy egyfelvonásos, Michaux könyvének balett-fordítása, a GYMNOPÉDIES pedig 11 táncos duettjének mozgékony egymásba fordulása.

Az újdonság mellett lesz legenda is a színpadon: Vandekeybus legelső - és azóta már felújított - darabja a What the body does not remember?. 

Ismét látható lesz egy két éve készült Wim Vandekeybus munka is, amelyben a magyar táncos/koreográfus Mészáros Máté is közreműködött. Az Ultima Vez sűrű jelenléte tulajdonképpen egy háromrészes sorozat: az első két rész a belga koreográfus pályafutását követi, a honnan indul - hova jut el kérdéskörön keresztül, az utolsó állomás pedig Mészáros Máté saját, egészestés műve, amelynek létrejöttét Vandekeybus / az Ultima Vez is támogatja.

A skót származású híres balettművész, Michael Clark is jelen lesz az őszi programban. Clark története minden társadalmi törvényszerűséggel szemben íródik. Már a '70-es években teljesen szembe fordult a balett konvencióival, és a punk polgárpukkasztó világával jegyzet el magát. Most, legújabb munkájában pedig visszatér a botrányos kezdethez - és David Bowie zenéjéhez.  

A táncok sorozata szeptemberben a csak női táncosokból álló együttessel, a Batikkal indul. Ikuyo Kuroda együttese saját bevallása szerint nem máshonnan, hanem a belső pszichéből szabadítja fel energiát az Itt van Japán! fesztiválon. 


kommentek: 0

Tovább olvasom

HTML