Akkor az újrakezdett élet körül ott settenkedik a tragédia, a csalódás, a bűntudat és a halál? Mi történik, ha egy új szerelem vet véget egy működő(nek látszó) házasságnak? Megőrizhető az érzés, az új társ, vagy törvényszerű a bukás? Az 1870-es évek tolsztoji Oroszországában egyértelmű és szívettépően tragikus a válasz. Az Anna Karenina ismét az Opera színpadán.

Fotó: Csillag Pál

 
A boldog családok mind hasonlók egymáshoz, minden boldogtalan család a maga módján az -

Németh László fordította így az Anna Karenina első mondatát. És Tolsztoj elképesztő erejű realista regénye be is bizonyítja a mondat igazát. Anna Karenina története számos film, táncjáték és balett, illetve opera verzióban kelt újra és újra életre, sőt 1949-ben rádiójátékként is megismerhette a közönség, Marlene Dietrich főszereplésével, Marx Loeb rendezésében.

Ez a tavasz pedig az Operába hozza el ismét a szerelem regényét - ezúttal balett feldolgozásban. Pártay Lilla koreográfiáját hat alkalommal láthatjuk majd a színpadon. 

      Fotó: Csillag Pál

Születésnapra dráma, szerelem, halál

Pártay Lilla balettművész és koreográfus hetvenötödik születésnapját ünnepli azzal az Opera, hogy újra műsorra tűzte a mesternő egész estés alkotását.

Márciusban is ugyanaz a háttér és ugyanazok a jelmezek lesznek majd láthatók a színpadon. Egy lépést sem változtattam. Most már negyedszázada, hogy bemutattuk, nem szabad módosítani rajta. Én magam hetvenöt éves vagyok, nyugodtan elmondhatom, hogy ez az alkotásom telitalálat - 

mondta az Opera Magazinnak a művésznő.

 Fotó: Csillag Pál

Pártay Lilla Kossuth- és Liszt-díjas, kiváló és érdemes művész az Opera örökös tagja, akinek karrierje az 1968-as várnai balettversenyen táncosként szerzett bronzéremmel és a Manon-kettősért kapott legjobb koreográfusi díjjal indult.